„Барби“ отговори на въпроса за милиард долара с категорично „да“. Едва три седмици след старта си, блокбастърът на сценаристката и режисьорка Грета Гервиг е събрал изумителните 1,03 милиарда долара в световния бокс офис, според официалните оценки на Warner Bros. Това прави Гервиг първата самостоятелна режисьорка с филм за милиард долара, съобщава CNN.
Като едната половина от вирусния феномен „Барбенхаймер“, не е шокиращо, че „Барби“ се представя добре. А и, стъпвайки на собствените си крака, невероятният успех на куклата съвсем не е неочакван.
„Аз съм в тази игра от 30 години и феноменът „Барби“ и „Барбенхаймер“ е колкото безпрецедентен, толкова и непредвидим“, казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore.
Според Дергарабедян само около 50 филма в историята, без да се отчита инфлацията, са достигнали границата от милиард долара.
Той добави, че маркетинговата кампания на филма е била първият намек, че „Барби“ ще бъде касов хит. „Маркетинговата кампания за „Барби“ даде началото на верига от събития, които доведоха до това, че думата „Барбенхаймер“ беше добавена в популярния речник по силата на общата дата на излизане на филма с „Опенхаймер“ и тогава всички разбрахме, че нещо много специално и уникално ще създаде много по-голям от очаквания резултат за филма не само за премиерния уикенд, но и за глобалното му разпространение в кината.“
В интервю за Collider миналия месец Марго Роби, която освен че играе главната роля, е и продуцент на филма, сподели предчувствие, което е имала по време на среща със студията.

„Мисля, че им казах, че ще спечелят милиард долара, което, може би, беше прекалено, но ние имахме да правим филм!“ – каза тя.
„Барби“ се разпространява от Warner Bros, която е собственост на компанията майка на CNN Warner Bros Discovery.
Световният успех на филма се дължи на касовите продажби на някои от най-големите световни филмови пазари, включително Обединеното кралство, Мексико и Австралия. Според сайта за проследяване Box Office Mojo филмът е бил номер 1 на тези пазари всеки уикенд след излизането си.
„Барби“ се представи добре и в Китай – вторият по големина пазар в света, който през последните няколко години става все по-изолиран. Според експерти франчайз филми като „Трансформърс“, „Бързи и яростни“ и филмите за супергерои на Marvel са склонни да се представят добре сред китайската аудитория.
Макар че „Барби“ прилича на „Трансформърс“ по това, че е базиран на съществуваща играчка, той „не е интелектуална собственост, с която са израснали поколения китайци, така че липсва привлекателността за различните поколения, която филм като „Барби“ има в САЩ“, казва Майкъл Бери, директор на Центъра за китайски изследвания в Калифорнийския университет.

Но Бери, която се занимава с китайско кино и попкултура, казва, че Барби все още е емблематична по целия свят, което дава на филма солиден трамплин за международно признание.
„Децата в стотици страни… са израснали с куклите, с нейните образи… (но) филмът се възползва от тази разпознаваемост на името по много хитър начин, като се заиграва както с любителите, така и с хейтърите на Барби“, казва той.
„Филмът също така умело се движи по въже, което се харесва както на наивните и широко отворени очи на осемгодишните мечтатели, които подхождат към филма на едно ниво, така и на възрастната публика, която може да интерпретира филма на съвсем друго ниво, изпълнено с ирония, хумор, сексуални намеци и алегории.“
„Барби“ се превърна във всичко – от лакмус за взаимоотношенията до празник на женствеността за хората, които може би са дошли заради горещите розови костюми и са останали заради екзистенциалните въпроси на филма.
„Този дискурс се дължи на факта, че филмът приема това, което поколения жени са обичали и мразели в марката и което тя често е представлявала в миналото“, казва главният анализатор на BoxOffice Pro Шон Робинс, добавяйки, че филмът „се е включил в културните разговори за ролите на половете и овластяването на жените, които не са обвързани с международни граници“.
Превод и редакция: TRENDY NEWS