Венеция може да е известна като La Serenissima, но за тези, които са се сблъскали с нейните чайки, преживяването може да бъде всичко друго, но не и спокойно.
Чайките са скандално известни с това, че крадат храна от всеки, който е достатъчно наивен, за да яде навън. Спускат се по терасите на кафенетата, чупят съдове, грабват сандвичи от ръцете на разхождащите се и с удоволствие хапят всички пръсти, които им пречат.
Крилатите престъпници са решили да окупират още едно място, причинявайки едночасово спиране и два часа хаос на летището в града.

Летище Марко Поло във Венеция, разположено на север от града, с писта, прилежаща към лагуната, е петото най-натоварено летище в Италия и най-голямото в северната част на страната извън района на Милано.
За да е в пълна сила поверието за петък 13, обаче, ято чайки се събра в края на пистата.
Полетите бяха приземени между 9.54 и 10.45 сутринта, потвърждава говорител на летището пред CNN. Двадесет пристигащи полета бяха пренасочени към други летища в Северна Италия: Тревизо, Верона, Триест и Милано.
Докато Тревизо е на 30 минути лесно пътуване с автобус, тези, които са пренасочени към Триест и Милано, биха се сблъскали с пътуване от два до три часа, за да стигнат до Венеция.
Докато „големите птици“ на авиокомпаниите се отклоняваха към летища без чайки, персоналът на SAVE, компанията за управление на летището, изпълняваше стандартната си програма за борба с чайките.
На летището във Венеция е нает местен сокол, който е изпратен от соколар, за да разпръсне около 200-те птици. Използвани са и „щадящи фауната акустични възпиращи средства“, според изявление на летището.
След като соколът свърши работата си и чайките продължиха, летището се върна към нормална работа в 11.20 ч.
Венеция не е единственото летище в района, което има постоянен соколар.
Тревизо, на около 14 мили навътре от лагуната, докато лети чайката, също използва такъв. Верона, която е на около 60 мили навътре, е свободна от мародерски чайки.
Ятата птици около летищата могат да бъдат опасни за самолетите.
„Сблъсъци с птици“, както са известни тези явления, могат да причинят повреда на двигателя и дори катастрофи. Фаталните катастрофи на полет 375 на Източните авиолинии през 1960 г., излитащ от Бостън, и полет 604 на Етиопските авиолинии, кацащ в Адис Абеба през 1988 г., се дължат именно на такова.
Дори Ryanair, европейската авиокомпания с най-добро досие по безопасност, е имала подобни проблеми. През 2008 г. полет от Франкфурт до Рим блъсна ято скорци при приближаване към летище Чампино. И двата двигателя блокираха и докато самолетът се приземи безопасно, двама членове на екипажа и осем пътници бяха откарани в болница. В резултат на това осеммесечният Boeing 737 беше „зазимен“.
Може би най-известният инцидент с птици е полетът на US Airways „чудото на Хъдсън“ през 2009 г. от нюйоркската LaGuardia до Шарлот, командван от Чесли „Съли“ Съленбъргър. Самолетът удари ято канадски гъски при излитане и екипажът беше принуден да направи аварийно кацане на река Хъдсън.
Превод и редакция: TRENDY NEWS