Лада е една от най-популярните марки на българската автомобилна сцена, както и в страните от бившия съветски блок. Старата автомобилна класика, която продължава да се разпада по българските улици, далеч не е идея на руснаците. Лицензът дори се държи от страна от Западния блок – Италия.
Кога е изобретена първата тротинетката?
На 4 май 1966-та година, в бившия Съветски съюз започва производството на популярните за тях автомобили Жигули и Лада. Двете коли се произвеждат по лиценз на Фиат. Първият модел Лада е базиран на италианския седан FIAT-124. Седанът успява да спечели наградата „Автомобил на годината“ в Европа през 1967 г.

Най-големият проблем на сделката с Fiat е бил двигателят. Руснаците не искали стария двигател OHV 124. Fiat дори предложи да изпратят частите за новите двигатели TwinCam, след като разработката им приключила.
За да бъде произведен и продаден в Съветския съюз, чуждестранният прототип преминава серия от тестове по пътни, извън -пътни и специални участъци от каменни настилки. Oфициално марката е основана през 1973-та година.

Чернобил – ядрената трагедията, която беляза съвременната история (СНИМКИ)
Дългогодишният лидер на пазара в Русия от над 50 години насам, Лада, се присъедини отново към друга марка от Западна Европа. През 2008-ма година, Renault купува марката. Следващите 5 години, френската компания увеличава инвестициите си в бившата съветска и успява да покачи цената ѝ. През 2017-та година, тя стана част от Groupe Renault. Това включва цялата продуктова гама, т.е. петте модела Vesta, XRAY, Largus, Granta и Niva.